Första gången utomhus stående

Sparkling Hey There



Haaallååå på er !

Vet ni vad ?!
Idag när mamma kom hem från sina ärende, så stog jag redan i ståskalet här hemma med ass.
Så mamma bestämde sig för att ta en tur med mig utomhus, för första gången som jag var ute och stog.
Åååå va roligt det var, jag blev så surig när jag märkte vi kom inomhus och även när vi stog still ute.
Jag vill ju köra hela hela tiden, inte stå stilla och lata oss.


(står och njuter)

Det var super skoj, så vi var ute 45minuter eller ngt.
Gick upp på stan en sväng, sen ner mot parken & så.
Detta är ju något jag kommer göra ofta hädanefter, när det är fint väder får jag passa på.
För på vintern går det inte, för jag får ju inte på mig så mkt kläder med ståskalet.


(mamma intill mig på bild till vänster)

Ja så nu fick ni veta vad jag gjort den närmsta timmen.
Mamma körde mig, sen fick ass också testa köra såklart en liten sväng.
Blev givetvis foto på mig utomhus, ja vad trodde ni? när jag hade mamma med mig ut...

Nu sitter jag mat stolen och ass ger mig mat :]
Dock är jag på lite dåligt humör, jag vill nog vara ute längre..
Får se om vi hinner gå ut igen en sväng i fina vädret.


(mamma & jag)

Ni kan ju gissa att mamma är stolt över mig att jag gillade att gå ut i ståskal :]
Mamma mös ordentligt när hon fick stå bredvid mig utomhus <3


(jag & ass Sara)

Massa folk tittade på mig när vi var ute, det är kanske inte så jätte vanligt att andra funktionshindrade går ut ståendes i ståskal vad vet jag..
Men det är rätt fult att vrålstirra faktiskt, men tecken på okunskap.
Istället kanske man kunde få för sig och fråga om de va ngt man undrade?
Men på vissa ser man "åå va bra" typ att dem tycker de ser bra ut.. så då ler dem när dem tittar på mig så kärt.. specifikt damer som gör det :]



Nu ska jag få maten färdigt
Kanske hör jag av mig till bloggvärlden senare, JA det gör jag garanterat.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Emma

Det ser superhärligt ut att stå utomhus! Jag vet inte varför, men jag tror aldrig att jag gjorde det. Hm. Var kanske mest för att jag förflyttade mig själv oftast i ståskalet, men ändå. Det är ju helt annorlunda att stå och sitta utomhus!

2009-04-15 @ 15:19:40
URL: http://emmixen.se
Postat av: Emma

Det ser riktigt mysigt ut!

2009-04-15 @ 16:19:22
Postat av: gunilla

vist är de mysigt att så ute.. lucas har gjort de innan med men nu har vi ett stå stöd med små hjul så jag tror inte vi kan köra men stå still går ju fint..

skönt att vara ute o njuta av vädret jue

kram på dig

2009-04-15 @ 18:51:41
URL: http://aftonstjarna.blogg.se/
Postat av: Natasja

Så härliga bilder på dig! :)

Du är verkligen duktig på att stå!!



Synd att folk ska glo så förbannat!! :( Förstår inte det, men så är det väl..



Hoppas på fler bilder på dig ståendes i det fina vädret framöver!



HEJA MATHILDA!!

2009-04-15 @ 21:05:32
Postat av: Caroline

Du kanske kan sätta ståskalet i en åkpåse på vintern?!



Det är härligt att kunna vidga var man står och hur. Det gör allt lite mindre inrutat. För min del var största förändringen att flytta från våning tio till markplan. Då kunde jag få med mig alla sakerna ut.

2009-04-16 @ 09:46:42
URL: http://kevin.bakel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0