Dag nr:2 på BRH i Lund



HALLÅ!
Idag efter den hemska natten, med jätte stort anfall och massa epilepsiaktiviteter som stört min sömn så har jag varit jäääätte trött under förmiddagen och på kinkigt humör, vilket är 100% förståligt.
Som ni ser på ovan, så försöker mamma & Jennie väcka mig, men nepp jag ville inte.

Men vid elva tiden så begav vi oss ut på en liten promenad till apoteket, och då vaknade jag minsann och var nöjd.

Var och hämtade ut min nya epilepsi medicin, egentligen skulle vi inte börja på ngn ny för än jag hade tagit bort en av dem gamla först. Men eftersom jag bjuder på så många krafitga anfall så ringde mamma idag till ssk och bad om att få börja med medicinen idag, så ikväll startade vi det.
Vad både dr, ssk & mamma tror så varför jag inte får ro på natten är för jag har på tok för mkt anfallaktiviter i hjärnan när jag ska sova eller sover.



Medicinen som jag nu ska börja på har mamma fått vet lite här & var att antingen är den skit bra och hjälper som den ska eller så ökar den anfallen. Nu hoppas vi såklart på den hjälper !!! Så ni hjälper mig att hålla tummarna va ?????

Ikväll alltså får jag min första dos av den nya medicinen ! Och den vi håller på trappa ner ska vi nu bromsa nedtrappningen tills vi märker om den nya hjälper eller inte.
Hoppas hoppas den hjälper !

Det va mig en jätte dyr medicin iallafall, precis som en medicin jag hade när jag var mindre.
Men det får kosta vad det vill.

Varit på snozel nyligen, jag provade vattensängen.. ÅÅÅÅÅÅÅ va den var rolig !!
Testade även en vagga med fiberoptik ovanför mig, Jag älskade det !!!

Nu så duschar ass Jennie mig, så jag blir ren och fin :)
Får se vad som sker här efter.

Rätt nervöst och spännt är det att påbörja nya medicinen ikväll, hoppas verkligen den vill som vi vill.




Hjälper ni mig att hålla tummarna på att nya medicinen fungerar??
Nu gick jag :) hejdå !

Kommentarer
Postat av: momo

Håller alla tummar o tår att det är en bra medicin:-) Kramar om..Momo

2009-04-28 @ 15:45:47
Postat av: Tissa

Hoppas verkligen medicinen ska funka för dig mathilda så du slipper så mkt anfall :) Verkar vara väldigt fint där i Lund :) Kram

2009-04-28 @ 16:19:44
URL: http://tiiissa.blogg.se/
Postat av: Elsie

Lilla gumman vad jobbigt du har det med dessa anfall hoppas nya medicinen skall hjälpa Du kan vara lycklig som har en så snäll och duktig mamma. Jag förstår att du saknar pappa och lillebror.

Jag läser din blogg för jag tycker att ni skriver så bra du och mamma Hoppas på en anfallsfri natt

2009-04-28 @ 18:19:43
Postat av: Natasja

Hoppas nu medicinen hjälper.

Får jag fråga vad den heter?

Håll tummarna för oss imorgon är du snäll Mathilda för då ska Mino visa upp sin film för Beata. Sen ska det pratas om medicin.



Det verkar supermysigt där nere i Lund och Izabelle sa när hon såg bilderna:

Mamma där vill jag med va. Mathilda har tur som får mysa så.



Kram på dig gullunge

2009-04-28 @ 19:06:38
URL: http://izabellemino.blogspot.com
Postat av: Emma

Ojoj, jag FÖRSTÅR att du var kinkig, Thilda! Inte konstigt alls, det hade jag också varit! Nu när jag har sett ett anfall med egna ögon (dock inte ditt) så förstår jag verkligen hur hemskt det är. Skönt att ni haft det mysigt annars. Klart jag håller tummarna för dig, ska tänka på dig hela tiden! Du kommer ha hicka hela natten istället ;) Jag har haft en riktig otursdag, det kan mamma läsa inne på min blogg.. Sov nu gott inatt, Mathilda, och låt medicinen göra vad den ska ;) :) Massa tankar och kramar mot anfall, saknad och annat jobbigt! <3

2009-04-28 @ 20:24:13
URL: http://emmixen.se
Postat av: Gunilla

Hoppas att medicinen funkar!!

och jag hoppas att ni trivs lika bra i lund som vi brukat göra.

Lucas favis rum som han alltid ska ha en Röda rummet.

jag älskar lugna rummet

ni kommer hem på tordag va? eller ? o sen tillbax på måndag??

kram på er

2009-04-28 @ 20:32:01
URL: http://aftonstjarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0