Trycka Hända !



Detta är en träning som vi kallar för "Trycka Hända"

Jag har mkt träningar där det handlar om det här att jag ska märka att jag gör ngt.
Just på denna bilden så har vi kopplat in en stor knapp till lysröret på väggen och in i eluttagen givetvis.
Och när jag trycker på knappen så tänds belysningen, släpper jag knappen så släcks det.
På så vis märker ja att jag själv orsakar detta.

Denna träning är rolig, eftersom jag gillar lampor. Men ngt som är bra är att om vi bakar ex en socker kaka så kan vi koppla in elvispen till min knapp så jag kan få hjälpa till och vispa =) Så jag kan få känna att jag får hjälpa till.



Denna träningen med lampor utför vi alltid när de blivit mörkt ute så att jag märker de bättre.

Vi behöver kasettband ifall ngn har ? Som vi kan använda till stereon så jag kan starta musiken och så. Men mamma äger inga kasettband och det funkar inte till cd skivor. Så säg till om ni har kasettband över ;)

Har man bara bra fantasi så kan man koppla knappen till otroligt mkt, även typ till datorer osv.

Kommentarer
Postat av: familjen huss

Hej Mathilda sötis vad du e duktig jag har ngra kassettband som bara ligger här hemma jag kan skicka dom till Josse nästa gång vi ses om du och mamma vill :-)

2009-01-07 @ 22:09:59
URL: http://www.hussanette.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0