Det va längesen...

Tjohejsan på er
Det va läääängesen nu, så tänkte jag får skriva en liten kråka..
 
Nu är det härliga jullovet slut, är ju så skönt att va ledig från skolan ibland :-) Men våren är det nästan för mkt ledigheter, för snart är det dax för sportlov... ja sen kommer påsklov och sen så är det massa röda dagar med mera.. Vårterminen går undan!
 
Sist jag skrev så hade jag börjat äta timbaler igen, ja det gick bra..Men vi har pausat i detta.. Börjat med napp igen däremot, JA HUR TUSAN kunde mamma få för sig att ta den ifrån mig för ngr år sen?? fy så elakt!!!
VISST den är inte bra för tänderna, mkt möjligt. Men vad är bäst, att jag använder munnen (äter osv) eller är det viktigare att tänderna ser bra ut?? Nepp! Mat vill jag ha!
Så nappen har jag börjat med igen, försöker få igång "sutt funktionen" ;-)
Bra med mkt munstimulans, ja det har mamma alltid vetat.. men vad tänkte hon egentligen med när hon tog nappen ifrån mig?? hmm..
Men men nu har jag fått tillbaka den, är dock inte lika beroende av den mera.. men alla försöker få mig att sutta på den osv, och ibland så! Och sen tycker dem ju sååå mkt.. jag får inte bita mamma och jag får inte bita mig själv i armar och händer.. baah när ska dem bli nöjda??? Nå väl! Jag får bita i nappen lite iaf, tur är väl det.
Men när ingen ser så tar jag fingrarna samtidigt som nappen, det går utmärkt! :-D
 
Jag har fått en jätte bra mixer, japp nu är det dax att byta ut lite sondmat under dagarna.
MEN svårt att få tag i tjocka slangar suck suck... Men har eftersökt på knapp tråden på facebook så hoppas vi att vi snart får hem ngr ! Någon här som har?? Som vill dela med sig? Jag står givetvis för frakten!

Så fort vi får slangarna så jäklar ska jag få redig mat i mig! De va längesen.
Jag ska först få äta så mkt jag vill via munnen, och sedan in i knappen med resterande.
Sondmat 5ggr om dan liksom... och lika stora mål som det varit... hur många äter lika stora mål 5ggr om dagen? äter middag som mellanmål osv? Nej! Och kräks det gör jag ibland om det blir för mkt av den där räliga sondmaten, tvi tvi!
 
Bredvidgångar kors och tvärs känns det som, men mamma tyckte de va dax med en rejäl anställnings period. Få in lite timvik med bra arbetsmoral som vill suga åt sig mängder med jobb var målet, och som dessutom VILL jobba som personlig assistent! Som inte tar mig "sålänge" för hur jobbigt är inte det.. att människorna dem far och flyr omkring mig... Och min familj!
Blev att söka lite folk från assistentkursen på furuboda, perfekt! dem går ju utbildningen av en anledning och vi har precis lärt in en så gott som färdigt, enastånde tjej! Och snart är det dax för nästa bredvidgg osv osv..
 
Nej minsann nu måste jag allt sova vidare så jag orkar upp till skolan imorgon
Ser att det är många som besöker mig här.. men färre med kommentarer, det som är sååå trevligt.
Liten push eller två... eller kanske ngn fråga? ajaa...Vi hörs!
 
KRAM MATHILDA

Kommentarer
Postat av: lenaandfamily

Så kul med en uppdatering :)
Dessutom från Dej, Mathilda <3
Jag håller med Dej, Mathilda, behåll nappen, o sug o bit på den ibland :)
O hoppas det går bra med maten, för självklart är det viktigare än tänderna <3
Bra assistenter som återkommer o är pålitliga önskar jag Dej o Din familj!
Kram! Lena.

Svar: Tack snälla du, så positiva omtänksama människor som dig är precis vad man behöver omkring sig! kram
Mathilda

2014-01-24 @ 11:10:46
Postat av: Malle

Halloj Tjejen!

Vad är det för sorts slangar som du söker?
Vi har nga du kan få :)
Våra är bara 30 cm långa, men tjocka :)

Ha en toppen helg Matilda!
Kram Malle

2014-01-24 @ 16:00:04
Postat av: Malle

Halloj Tjejen!

Vad är det för sorts slangar som du söker?
Vi har nga du kan få :)
Våra är bara 30 cm långa, men tjocka :)

Ha en toppen helg Matilda!
Kram Malle

Svar: Det är nog precis dem vi söker :-D vi tar gärna emot några!!
Mathilda

2014-01-24 @ 16:40:02
Postat av: Mia

Hej Mathilda :-) jag å mamma älskar att läsa din blogg , du är så duktig tjeja!! Å din mamma är oxå duktig<3 kram från Nelly :-)

Svar: KRAM hoppas att träffa er någon gång <3
Mathilda

2014-01-24 @ 19:57:28
Postat av: Sara

Tycker det är så roligt att läsa om ert liv och Mathildas utveckling! Även få inspiration till hur man kan hjälpa till att utveckla! Jobbar på ett korttidsboende för barn och ungdomar med olika funktionshinder! Att följa dessa utvecklingar och styrka är det bästa! Det märks att Mathilda kommit till rätt familj där man inte bara nöjer sig med det man får höra från andra utan verkligen testar allt! Hoppas ni får ordning på assistenter, ett yrke inom vården väljer man inte för att ha ett jobb! Man måste ha passionen för det! Tyvärr finns det allt för många som bara ser det som ett jobb! :( Ha en underbar helg!:)

Svar: Tack va roligt att höra att vi bidrar med lite :-)
Mathilda

2014-01-24 @ 20:37:03
Postat av: Malle

Hej igen tjejen 😃
Vart ska jag skicka slangarna? Du får be mamsen maila mej din adress så skickar jag ner dom till dej 😊
Härligt det såg ut när du åkte pulkan 😃
Trevlig helg Mathilda!
Kram Malle

2014-01-31 @ 10:10:47
Postat av: Michan

Hej!!
Michan heter jag. Jag jobbar på en träningsskola i Eskilstuna. Har jobbat där i elva år. Jag har träffat på många barn och ungdomar med olika funktionshinder och multihandikap. Jag älskar mitt jobb och är nyfiken på att hitta olika sätta att jobba med eleverna på. Blev jätte nyfiken på maten som ni sondar Mathilda med. Kanske dumt att fråga och du behöver verkligen inte svar. Men har hon en vanlig pegg/knapp på magen?? Tycker att det är helt fantastisk att ni ge Mathilda "vanlig" mat. Tänker ofta på vad det är för konstgjorda saker i sonden. Måste vara mycket bättre med naturlig föda :-) tack så jätte mycket för en fin blogg. Mathilda verkar vara en toppen tjej. Åker vi förbi Eskilstuna nångång så får ni gärna hälsa på oss på odlarn1 :-)

Svar: Hej! Trevligt med frågor. Hon har en vanlig knapp på magen ja :)
Mathilda

2014-03-20 @ 21:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0